פריצת דיסק ובלט דיסק

פריצת דיסק ובלט דיסק

פריצת דיסק בגב תחתון

כאשר אדם חווה כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגל, יתכן שמדובר בפריצת דיסק בגב התחתון.

מסלול ועוצמת ההקרנה והכאב משתנים בהתאם למיקום הפריצה ולרמת הלחץ על העצב.

ההקרנה מוחמרת בפעולות שגורמות ללחץ תוך בטני, כגון: שיעול, צחוק או עשיית צרכים.

סימנים נוספים: הגבלה בתנועת המותן, תחושת נימול ברגל, מתח וכאב בשרירי הגב התחתון ואיבוד או היחלשות של רפלקס הברך או גיד אכילס.

הפריצות היותר נפוצות בגב התחתון הן בין החוליות L4-L5 או L5-S1. ניתן להבחין בין סוגי פריצות אלו בהתאם למסלול ההקרנה וכן על ידי בדיקות קליניות נוספות. למשל, בדיקת יכולת התנגדות המטופל לכוח שמופעל כנגד בהונות הרגל או בדיקת רפלקסים של הברך וגיד אכילס.

אבחנה מדויקת תתקבל ע”י צילום CT או MRI.

פריצת דיסק צוארי

כאשר הפריצה היא בחוליות הצוואר נראה סימנים של נימול או הירדמות בידיים, כאבי צוואר והקרנות לכתף או לזרועות, כאב באוקסיפוט (עצם הגולגולת האחורית), נוקשות בעורף, מוגבלות בתנועת הצוואר, חולשת שרירים, מתח בשרירי הצוואר, כאבי ראש וסחרחורות.

פריצת דיסק טורקאלית

פריצת דיסק בחוליות החזה עלולה לגרום להקרנה לסטרנו (עצם החזה) או לבטן, כאבי גב אמצעי ועליון, קושי בנשימה, ולחץ דם גבוה.

מהי פריצת דיסק או בלט

עמוד השדרה בנוי מחוליות וביניהן, על גוף החוליה, יושבים הדיסקים. הדיסק בנוי מטבעת חיצונית קשיחה, הנקראת Annulus Fibrosus) AF), המורכבת מרקמת חיבור קשיחה המכילה קולגן, ומגרעין הדיסק, שכבה פנימית רכה יותר שנקראת (NP (Nucleus olposus, שהיא בעצם ג’ל שיושב בתוך הטבעת החיצונית.

תפקידו של הדיסק לבלום זעזועים.

פריצת דיסק היא מצב בו הטבעת החיצונית נקרעת והג’ל שבפנים פורץ מהטבעת החוצה. כך, בולם הזעזועים נחלש, הנוזל שפרץ יכול לגרום לדלקת, צורת הדיסק משתנה והג’ל והטבעת יוצרים לחץ על העצב.

בבלט דיסק אין פריצה של הטבעת אלא רק עיוות והבלט לוחץ על העצב של אותה חוליה.

הטיפול בפריצה בקליניקה לרפואה סינית- סיני באלאנס

הטיפול בפריצה מתחיל באבחנה, החלק העיקרי של האבחון מתמקד בפריצה עצמה, באזורי הכאב, ההקרנה והסימפטומים הנלווים.

כמו כן נערכת אבחנת דופק, לשון ותשאול כללי, כדי לעמוד על מקור הבעיה ועל הקשר האפשרי שלה לבעיות נוספות, בכדי למגר את הבעיה מהשורש.

על פי הרפואה הסינית פריצת דיסק יכולה לנבוע ממספר גורמים מקדימים והיא בעצמה רק סימפטום לאורך חיים לא בריא, עבודה מאומצת, ישיבה לא נכונה או חוסר איזון בין האיברים בגוף, לכן חשוב להגיע לשורש הבעיה ולטפל גם בגורמים העמוקים על מנת לקבל תוצאה גם לטווח הארוך.

הטיפול בסיני באלאנס כולל: דיקור סיני אורטופדי יעודי, דיקור יפני אורטופדי יעודי, טווינא- פיזיוטרפיה סינית וכלים נוספים של הרפואה הסינית כמו: מוקסה, כוסות רוח, מגנטים וצמחי מרפא, בהתאם לצורך הספציפי של המטופל.

כמו כן המטופל מקבל תרגילים והמלצות לעבודה בבית למצב האקוטי ולמצב הכרוני.

ברוב המקרים המטופל חש שיפור ניכר לאחר סידרה של 8-10 טיפוליים וחוזר לתפקד באופן מלא.

Call Now Button